Povídky "Na baru s Masarykem" již tento rok v knižní podobě.

středa 14. ledna 2015

ZTRACENÝ KALHOTKY


I.
Michalův olomoucký byt, neděle, 12.20 SEČ.


"Edo, dáš si k tomu pivo?" volá Michal na svého kamaráda z kuchyně.

"Jasně, k buřtům na pivu od Radky a k Super Bowlu jedině pivo!" snaží se překřičet vysokou hlasitost sportovního kanálu. 

"Sakra, proč tam teď nesedíme na tribunách a nefandíme!" kroutí hlavou přicházející Michal a podává jedno pivo Edovi a své pokládá na stůl.

"Protože seš blbej a místo naší cesty do New Yorku, jedeš raději se ženuškou na Slovensko," směje se a zároveň rozčiluje v ten samý moment Eda, ,,a za tchyní, ty somár!"

"Víš, kolik jsme tam mohli opíchat ženskejch?" dodal Eda.

"Hele, moc dobře mě znáš, já bych Radku nikdy nepodved," odpoví Michal rázně, ,,to ti odpřísáhnu na olomouckej syreček!" 

"Dobře, ty svatej kopečku, pojďme si dát ještě cigáro, než to začne!"


II.
Na terase Michalova bytu, neděle, 12.26 SEČ.


"Jsem zvědavej, jak to dopadne." prohlásí Eda na terase a vyfoukne dým kouře bokem levého koutku.

"Tipuju, že vyhraje Denver, Edo. Letos jsou fakt našlápnutí k vítězství!"

"No vidíš a já bych to zase naopak viděl na Seattle," oponuje Eda, ,,pojďme radši dovnitř, ať to nepropásnem!"

"Jasně, ještě dva tahy a jdu!" souhlasně vyfukuje Michal.

"Edo, něco Ti vypadlo z kapsy od kabátu!?"

"Ajéje, kalhotky se srdíčkama!" vytřeští oči údivem Eda.

"Ničeho se neboj, Majkle, moje kalhotky to nejsou," vysvětluje původ dámského spodního prádla, ,,to jsou od jedný ... takový nabíječky !"

"A co, dobrý?" ptá se zvědavě Michal kamaráda na novou známost.

"Co Ti budu povídat, šuká, jako kdyby to měl být její poslední sex v životě.

"Haha, tak to mi ji někdy musíš ukázat!" směje se Michal a očekává, že Eda vytáhne mobil a pochlubí se peprnými fotkami. 

"Až někdy jindy, jo," odsekne Eda a nevšimne si, že mu kalhotky opět vypadly z kapsy, ,,koukej, zápas už začal!" 

III.
Před Michalovým bytem, pondělí, 18.49 SEČ


"Nazdar, Edo, normálně jsem se Ti musel ozvat," volá Michal příteli před svým domem,"ještě teď jsem nadšený ze včerejšího zápasu, i když to Denver projel 43 : 8.

"Ha, jsem Ti to říkal, musím končit, zatím nazdar!"

IV.
Michalův byt, pondělí, 18.53 SEČ.


"Ahoj, lásko má, jediná!" vítá Michal svou ženu, která právě věší prádlo a mlčí.

"Jaký jsi měla den?" pokračuje, když v tom si všimne srdíčkových kalhotek na stole.

"To je vůl ten Eda, to je vůl," obhajuje se právem Michal, ,,všechno ti vysvětlím, jak jsme se včera dívali na Super Bowl, tak mu ty kalhotky tady vypadly z kabátu!"

"Opravdu, chlubil se mi novou holkou a tohle mu nechala asi na památku, nebo co!"

"Radko, co je," snaží se rozmluvit udivenou manželku, ,,opravdu, snad si nemyslíš, že ...?!"

"Myslím ...!"
"A nesváděj to na Edu a vymysli si lepší výmluvu, ty hajzle jeden!"

"A je Ti doufám jasný, že spát tu dneska nebudeš!"

"Radko, věř mi!"

V.
Suterén Edova bytu, Olomouc, pondělí, 21.31 SEČ.


"Hele, Edo, tohle sakra Radce vysvětlíš, jasný!" pokřikuje Michal smutným tónem,  zatímco si rozestýlá gauč v Edově obývacím pokoji.

"Jasný, žádný stresy," uklidňuje ho Eda, ,,zítra skočím k Vám domů a vše ženušce uvedu na pravou míru!"

VI.
Caffe Opera, Olomouc - Horní náměstí, pondělí, 22.22 SEČ.


"Tak už nebreč, ono se to určitě nějak vysvětlí." uklidňuje Radku její dlouholetá kamarádka a nyní i kolegyně Kristýna. 

"Třeba je to fakt jen blbá náhoda!" pokračuje v Michalově obhajobě, i když ve skrytu duše si přeje, aby to byla přece jen pravda. Na Michala myslí od první chvíle, kdy jej potkala a ta coura Radka si ho stejně nezaslouží. 

"Kristýno, pochop, já nebrečím kvůli Michalovi, ale já si teď s Edou nezašukám aspoň týden!" vysloví zničehonic krutou pravdu, ,,přece mu tu jeho pitomost s kalhotkama jen tak nenechám projít!"

Kristýna se údivem zarazí do boxové sedačky. Dokonce zapomene na zapálenou cigaretu položenou v popelníku. Přece není Radka taková mrcha, aby dokázala zinscenovat falešnou hádku, de facto, když je v tom její muž naopak nevinně?

"Chudák Michal!" říká si v duchu.

Ale jedno ví Kristýna jistě. Ještě tento týden musí Michalovi zavolat a zajít s ním na víno. A oholit si nohy. 

Žádné komentáře:

Okomentovat